reklama

Odkázaní na komerciu

Budú hrať to, to čo sa nám páči. Páči sa nám to preto, lebo iné nepoznáme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Ako malý som počúval hudbu. Hudbu väčšinou z rádia. A v rádiu hrajú hudbu komerčnú. ( Na Slovensku dokonca “rodinnú komerčnú hudbu” Desmod, Tásler, Smatanová ... atď. ). Komerčná hudba sa mi páčila, ako inak, keď inú som ani nepoznal. Rádiá hrali a budú hrať stále to, čo práve frčí, o rok si ani nespomenú prečo si kúpili to CD-čko, však tá speváčka už nie je in.
Ani vo sne by ma v tých –rockoch mladých- nenapadlo, že budem počúvať to, čo počúvam teraz. Tričká Iron Maiden s kostričkou Eddie sa mi v mladosti zdali ako niečo zakázané. Zdalo sa mi to preto, lebo som vtedy od “Ironovcov“ nepočul ani jednu skladbu. Rockovú a metalovú hudbu som pokladal za niečo čo je tu stvorené pre to, aby to človeku rezalo uši. Jazzu, opere, orchestru som nerozumel. A to asi každý, kto hudbu, ako takú pozná len z masmédiálnych prezentácií. No teraz už viem, že rozhľad, ktorý som mal bol príliž malý. Chcem tým povedať to, že pochopiť hudbu, je nejakým druhom umenia (v dnešnej dobe). Ako príklad si skúste predstaviť znudených študentov na koncerte symfonického orchestra. Polovica z nich má v polospánku zapnutú MP3-ku, z ktorej srší techno, trance alebo iná elektronická (použijem aj slovo) hudba. Áno, je ľahšie počúvať nenáročnú hudbu, no myslím si, že ak by sme boli od mladosti vychovávaný k “pestrejšej” hudbe, mali by sme z nej väčšiu radosť. A myslím si, že mi dajú za pravdu tí, ktorí vedia hrať na nejakom hudobnom nástroji, že hudbu vnímajú ináč.
No hlavný point, ktorý chcem v tomto článku zaznačiť je náš nedávno odohraný koncert. Boli sme dve kapely (tá druhá www.ravenclaw.sk ) . Koncert dopadol podla predpokladov- dobre :) . No čo nás zaskočilo bol šéf podniku, ktorý si myslel, že budeme hrať ľudovky. Verte mi, proti ľudovkám nemám nič, ale dedinské tancovačky sme nacvičené nemali.
Je to asi tým, že pre nás (slovákov) je to všetko ešte niečo nové. Ako keď sa babky so zvedavosťou na ulici otáčajú na okoloidúceho černocha. V iných krajinách hrajú v rádiách od jazzu, popu, rocku, reggae, metal až po orchester. A ľudia sa nesťažujú. Prečo? Asi to berú ako samozrejmosť aby médiá oboznamovali ľudí s každou časťou hudby. U nás je samozrejmosť, že jednu pieseň počujeme 4x za deň. A... nesťažujeme sa.


Týmto článkom neodsudzujem žiaden štýl hudby. (ja si vypočujem aj Kontrafakt ;) ) Skôr naopak. Chcem Chcel by som, aby si ľudia vypočuli aj iné druhy hudby, alebo sa len tak sami od seba vybrali na jazzový koncert. :)


Viktor Varga

Viktor Varga

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

sedemkrát spadneš, osemkrát vstaň. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu